FAQ


DL Events wordt gerund door Davy in samenwerking met zijn vrouw Lien. Door onze kleinschaligheid kunnen wij een vlot contact garanderen en wordt alles met de juiste zorgen door ons geplaatst en opnieuw afgebroken. Geen vervelende wachtlijnen, meerkeuzemenu's of tussenpersonen maar contact van man tot man!


Om jou nog meer info te bieden, hebben we hieronder de meest gestelde vragen gebundeld.

Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur ons dan gerust een mailtje.


Veelgestelde vragen


Er bestaan geen domme vragen, enkel antwoorden die je wijzer maken

Hoelang op voorhand moet ik reserveren?

Van zodra je een zicht hebt op wat je nodig hebt, leg je best jouw reservatie vast via mail. Onze voorraad en tijd is beperkt waardoor we verhuren zolang er materiaal én tijd is om alles te plaatsen.



Wanneer en hoe moet ik betalen?

We rekenen steeds af bij levering/plaatsing; dit mag cash, met bancontact of payconiq. De waarborg wordt na afloop terug overgeschreven indien alles in orde blijkt op het moment van afbraak/ophaling.

Verhuren jullie ook servies?

We hebben geen glazen, borden of bestek in ons assortiment. Je kan hiervoor terecht bij De Feestboer uit Merendree of Versu verhuur in Maldegem.

Het regent! Kan ik nog last minute een tent huren?

Je kan ons steeds een mailtje sturen met deze vraag. Als onze planning het toelaat én er is nog iets beschikbaar, kan dit misschien nog lukken. Besef dat dit nooit ten koste gaat van de reeds bestaande klanten en planning.

Wanneer wordt mijn tent geplaatst?

Plaatsingen worden steeds opgenomen in loop van donderdag of vrijdag. Is jouw feest op zaterdag dan proberen we om jouw tent ten laatste vrijdagvoormiddag te plaatsen. Bij het opmaken van onze planning houden we ook rekening met het laadvermogen van ons camionette en eventuele andere plaatsingen in de buurt.

Wanneer wordt mijn springkasteel geplaatst?

Bij de huur van een springkasteel vragen we steeds wanneer jouw feest start. Start dit bijvoorbeeld om 11u dan voorzien wij een levering/plaatsing tussen 8u en 10u30. Een gerichter tijdstip mag je daags voordien ontvangen via mail of sms.

Ik heb een avondfeest en wil het springkasteel langer gebruiken dan 23u?

Bij laatavondfeesten raden we steeds aan om het springkasteel voor een volledig weekend te huren. We voorzien hiervoor een voordelig tarief én zo heb je tijdens het opruimen geen last van de kinderen: win-win!

Hoeveel bedraagt de transportkost?

We voorzien een gratis levering binnen 15 kilometer bij bestellingen vanaf € 150 (excl. gas) en op alle springkastelen.

Woon je verder of is jouw bestelling geen € 150 dan rekenen we €0,90/km met een minimum van €25.

Ik weet nog niet hoeveel gasten er komen.

Wij hanteren een marge van 10% op het gevraagde meubilair dat je kosteloos kunt annulerenen dit tot 7 dagen voor het feest. Wens je meer te annuleren, dien je de helft van de huurprijs van het oorspronkelijk gevraagde materiaal te betalen.

Tot hoelang op voorhand mag ik mijn springkasteel annuleren bij regen?

Tijdens het hoogseizoen vragen we om dit de avond voordien door te geven. Wanneer onze planning het toelaat, wachten we graag nog af tot de dag zelf. Ervaring heeft geleerd dat weersvoorspellingen niet altijd overeenstemmen met de werkelijkheid.

Welke springkastelen zijn er nog beschikbaar?

Je stuurt best drie favoriete modelletjes door zodat we voor jou kunnen nagaan wat nog mogelijk is. Is er uit jouw top drie niks meer beschikbaar, stellen we jou enkele alternatieven voor.

Voorzien jullie kortingen?

Wij hanteren een transparant prijsbeleid waarin geen ruimte is om te discussiëren over prijzen. Prijsdiscriminatie maakt om die reden dan ook geen deel uit van onze visie.

Kan ik mijn tent annuleren bij mooi weer?

Mits inachtname van het betalen van een schadevergoeding is het mogelijk om jouw tent te annuleren.

Kan ik een factuur krijgen?

Uiteraard is dit mogelijk. Stuur ons hiervoor jouw facturatiegegevens op voorhand door. Let wel, we vragen nog steeds een betaling op het moment van plaatsing/levering. De factuur zal nadien doorgemaild worden.

Wanneer wordt mijn tent afgebroken?

Afbraak wordt zoveel als mogelijk ingepland in de loop van maandag of dinsdag. In uitzonderlijke gevallen kan dit reeds op zondag ingepland worden maar dit zal steeds in onderling overleg gebeuren.

Wanneer wordt mijn springkasteel opgehaald?

Op dit moment bieden we nog steeds de service aan om op te halen op afroep. Dit betekent dat je een seintje mag geven van zodra het springkasteel niet meer gebruikt wordt. Op zaterdag en zondag mag je een seintje geven tot uiterlijk 23u, op weekdagen is dit tot uiterlijk 21 uur en dit vanaf april tot en met september. Op die manier heb je geen stress mocht jouw feest toch wat langer duren dan verwacht.

Mijn tuin is uitsluitend toegankelijk via de woning, is dit een probleem?

Wanneer jouw tuin niet gemakkelijk toegankelijk is, vragen we uitdrukkelijk om dit op voorhand mee te delen. Dit maakt immers een groot verschil bij het opmaken van onze planning. Wanneer materiaal door een huis of garage gedragen of vervoerd moet worden, rekenen we hiervoor € 25 extra aan.

Werken jullie met een waarborg?

Op elke bestelling (met uitzondering van reservaties die uitsluitend uit een springkasteel bestaan) vragen we om op voorhand een waarborg over te maken van minimum € 50. Een zekerheid voor jou als klant én voor ons.

Ik heb een springkasteel en het regent. Wat moet ik doen?

Bij lichte regenval laat je het springkasteel gewoon opgeblazen staan. Bij hevige regen, wind of onweer laat je het springkasteel af, leg je de blower op het springkasteel en vouw je het springkasteel toe zodat de onderkant naar boven ligt.

Ik heb geen doorgang van 1 meter voor het springkasteel, is dit een probleem?

Indien je geen doorgang hebt van 1 meter vragen we om de minimale afmetingen zeker op voorhand door te geven, al dan niet vergezeld met een foto. Het zou jammer zijn indien het springkasteel hierdoor niet kan geplaatst worden.